Porsche remschijf heeft wolfraamcarbide coating • Metaal Magazine

2021-10-26 06:24:48 By : Ms. Ella Liu

Home » Nieuws » Nieuws » Porsche remschijf heeft wolfraamcarbide coating

Porsche maakt bij de nieuw nieuwe schijf van Widia is nieuw. Dit is een buitengewoon hard materiaal, waarvan wolfraamcarbide het belangrijkste bestanddeel is. Het materiaal roest, niet verbeterde remstof en is goedkoper dan.

Widia – wat staat voor het Duitse 'wie Diamant' – is in het begin van de twintigste eeuw ontwikkeld. Porsche gebruikt het materiaal voor de remschijven in de nieuwe Cayenne. De nieuwe Porsche Surface Coated Brake (PSCB) omvat bijna een betere stabiliteit. Verder zijn geen racerem, slijt het minder hard dan een gietijzeren rem, roest niet en verder speciale geen remstof. De wolfraamcarbide remschijven hebben een 30% lange levensduur dan die van hun gietijzeren tegenhangers.

Het gaat om een ​​wolfraamcarbide coating die is ontworpen op een gietijzeren remschijf. Een remschijf die helemaal is opgetrokken uit wolfraamcarbide zou dezelfde als meerdere setjes keramische remmen. Daarbij is het technologisch nog niet mogelijk om wolfraamcarbide aan een substraat als gietijzer te verbinden.

Na diverse experimenten heeft Porsche in samenwerking met Bosch/Buderus, een gietijzeren remschijf met laser bewerkt om voor een structuur te zorgen. Daarna is het gegalvaniseerd met een tussenlaag. Deze laag constructie als een flexibele verbinding die het verschil in uitzetting tussen gietijzer en wolfcarbide moet opvangen.

Met een oxyfuel sprayproces worden vervolgens deeltjes wolfraamcarbide met een supersonische snelheid op de schijf geschoten. Het lijkt erop dat de autofabrikant zelfs of er rond de schijf een lichtzwaard uit Star Wars wordt geactiveerd. Het resultaat is een coating die slechts een honderdste millimeter dik is.

Na zo'n 6.000 km normaal gebruik hebben de remblokken het oppervlak van de schijven flink opgepoetst. Hun kleur verleden dan bij de witte remklauwen. De remklauwen zijn juist in wit uitgevoerd, om te laten zien dat ze, zelfs na duizenden kilometers, smetteloos blijven.

Vooralsnog heeft alleen de nieuwe Cayenne Turbo standaard deze remmen. Op de andere Cayenne modellen zijn ze optioneel.

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website heeft Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe uw reactiegegevens worden verwerkt.

MN Metall heeft zijn portfolio uitgebreid met de productlijn wellTEC vario. Hierbij biedt het bedrijf gevelprofielen aan die 2, 3 of zelfs meer verschillende gegolfde trapeziumvormige, vierkante of zigzagprofielen combinaties. Aangezien op deze manier vormen met elkaar kunnen worden gecombineerd, kunnen binnen de… Lees verder →

Sandvik Coromant heeft een nieuwe bewerkingsmethode die gecontroleerd is in toepassingen voor het draaien van gemaakt. De nieuwe software OptiThreading, versie in de bestaande CoroPlus Tool Path-software, helpt bij het ontwikkelen van één van de belangrijkste problemen bij het draaien van… Lees verder →

Tata Steel in IJmuiden heeft uitgebreid met een nieuwe continugietmachine. Dit kan het staalbedrijf hoogwaardig staal produceren. Het is de grootste en belangrijkste investering in het productieproces van Staal in IJmuiden tot nog toe in deze eeuw, ter waarde van 220 miljoen euro. Met… Lees verder →

Bijna 6 op de 10 werkgevers in de metaal hadden begin vorige maand nog geen definitieve beslissingen van hun NOW-tegemoetkoming aangevraagd. Dat baart zorgen, stelt UWV, want de definitieve beslissing voor de eerste aanvraagperiode NOW moet uiterlijk 31 oktober 2021 binnen zijn. Gebeurt dit niet,… Lees verder →

Na een kort ziekbed is op 75-jarige oud-directeur John Vermaat van BMT Machine Tools overleden. “Verdrietig hebben wij kennis genomen van zijn overlijden”, meldt Gunnar Matze van BMT Machine Tools, op LinkedIn. “John heeft 40 jaar met publicatieheid en toewijding aan de opbouw… Lees verder →

De onderhandelingen voor een nieuwe cao voor het Metaalbewerkingsbedrijf (onderdeel van de cao's in de Metaal en Techniek) zijn vorige week vastgelopen. Metaalunie stelt namens de werkgevers met handreikingen te zijn gekomen. Vakbonden vinden dat niets fatsoenlijks is geboden en zeggen dat de tijd voor… Lees verder →

De Cromvoirtse heeft een nieuwe Bystronic ByStar Fiberlaser geplaatst in gebruik wordt genomen. Dit najaar komen er ook 2 LVD gerobotiseerde buigcellen. De nieuwe machine met een snijbed van 4×2 m en een vermogen tot 15 kW past volgens De Cromvoirtse perfect in… Lees verder →

Lithium-ion poeder dat is met metaaldeeltjes, zorgt voor een kwaliteit. Om de werking van een batterij van accu te moet de kwaliteit van kathode poeders zoals nikkel, ca. ca. batterij en lithium juist optimaal zijn. Goudsmit Magnetics uit Waalre heeft een roterende magneetscheider ontwikkeld… Lees verder →

Hoffmann Group heeft in het Twentse Borne het nieuwe pand officieel geopend. Het is het verkoopkantoor voor Nederland en Vlaanderen. Burgemeester Jan Pierik van Borne heeft samen met algemeen directeur Henry Blom van Hoffmann Group in Nederland en Robert Impler, senior vice-president Europe van Hoffmann… Lees verder →

Schrijf u nu in voor onze nieuwsbrief.